20. szabály a látásra


Az elsődleges, hogy kényelmes munkakörnyezetet alakítunk ki, megfelelő világítással, a szembetegség története. A megvilágítás erőssége, iránya kiemelten fontos, a monitor és a billentyűzet  elhelyezése valamint a képernyő kontraszt beállítása és a tükröződés megszüntetése könnyen kivitelezhető bármelyik munkahelyen vagy akár otthon is³.

Az fenti képen láthatóak az ergonómiailag helyes pozíciók kulcselemei.

20. szabály a látásra

Abban az esetben, ha a panaszok már nem csökkenthetők a fenti módszerekkel műkönny használata javasolt a könnyfilm mennyiségi és minőségi pótlása érdekében. IDE később belinkelni a műkönny navigátort!!!

Tekintettel arra, hogy gyermekeink egyre több időt töltenek a számítógép vagy a TV képernyője előtt különösen figyelni kell az ott eltöltött 20. szabály a látásra mennyiségére, a számítógépek használatának helyes gyakorlatára. Gyermekkorban a szem még növekedésben van, a látóélesség pontosabban a szem dioptriája még változhat, ezért figyeljünk oda gyermekünk olvasási szokásaira.

1. tanács: Pislogjon!

Kijelenthetjük, hogy a CVS őket is fenyegetheti. Az American Academy of Ophthalmology megerősíti, hogy nem sikerült klinikai vizsgálatokkal bizonyítani azt az állítást, hogy bármiféle szemtorna pl.

  1. A számítógépes látás szindróma megelőzése - Érdi Optika
  2. Vakbélgyulladás gyanúja merül fel bennem
  3. A látás fekete-fehér lesz

Bates-módszer lassítaná az öregszeműség kialakulását, javítaná a látóélességet vagy segítene pl. Rendszeresen vegyünk részt szűrővizsgálatokon! Abban az esetben, hogy ha semmilyen szemészeti betegségünk sincs, 40 éves kor alatt 2 évente, míg 40 éves kor felett évente menjünk szemészeti szűrővizsgálatra!

20. szabály a látásra

Egészséges életmóddal és étrenddel, az előírt bevitt folyadékmennyiséggel ugyancsak javíthatunk a szemünk és természetesen szervezetünk egészségén! Fogyasszunk a szemre jótékony hatással lévő vitaminokat, tápanyagokat és ásványi anyagokat!

Gyermekkori látászavarok

Étrendünk legyen A- C- E-vitaminban, valamint béta-karotinban, cinkben, luteinben és szelénben gazdag. Ugyancsak segít megőrizni szervezetünk egészségét a rendszeres testmozgás is. Sokan nem gondolnánk, de a megfelelő mennyiségű alvás alapvető fontosságú szervezetünk számára, így szemünk egészségének tekintetében az alváshiány káros is lehet.

A mindennapokban sokszor találkozhatunk azzal a panasszal, hogy az alváshiány miatt vörös a szem, valamint enyhe szemszárazság és fájdalom is előfordulhat.

A dohányzás fokozza az oxidatív stresszt, csökkenti a szervezet védekező, regenerálódó képességét javító antioxidánsok szintjét, ezért a dohányzás abbahagyása erősen javasolt a szemünk védelme érdekében is!

Itt vagyunk elérhetőek:

Összefoglalva Mindent összevetve a digitális életformával járó szemészeti panaszok valósak, szemünk egészségével kapcsolatban azonban azt mondhatjuk, hogy inkább kellemetlenséggel, mintsem a szemünk romlásával járó problémával állunk szemben. A digitális életmód következtében kialakuló számítógépes látás szindróma mindenképpen felhívta a figyelmet arra tényre, hogy hosszú utat kell megtennünk annak érdekében, hogy jobban megértsük ezt 20.

szabály a látásra tünetegyüttest, és hatékonyabb kezelési módszereket találjunk.

20. szabály a látásra