Közepes látásmód, Szemezni egy pagagájhallal
A modern cafe racer A Honda mindig is előszeretettel feszegette a határokat a formatervezés és a gépészet területén. A café racereket idéző, ámde végtelenül minimalista kifejezésmód a Neo Sports Café elnevezést kapta, és kétségtelenül új korszakot nyitott a meztelen bringák történelmében. Az új modellcsaládból már csak a közepes össz-lökettérfogatú tag hiányzott, erre a szerepre jelentkezett ben a lenyűgöző és magabiztos CBR.
Újság rendelés Szemezni egy pagagájhallal Ha külföldi, tengerparti nyaralásokra vetett eddig a sors, lelkes halpárti turistákhoz hasonlóan sosem mulasztottam el a helyi halpiac meglátogatását. Már persze, ha sikerült az előző esti hm… városnézést követően másnap időben, mármint halpiaci időben felkelnem… A tenger lényeinek színes-szagos-nyüzsgő kínálata megmagyarázhatatlan módon szippantja be az utazót még akkor is, ha egyáltalán nem halpárti.
Miként testvérei, a CBR is a retró minimalizmus jegyében született, és elsősorban azon fiatalok igényeit igyekszik kiszolgálni, akik látványos motorra vágynak, de nem kívánnak lemondani a négyhengeres gépekre jellemző teljesítményről és az olyan erényekről, mint a kis tömeg, a közepes látásmód, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult futómű.
A CBR tulajdonképpen a CBR hasonmása, végsőkig faragott idomzata szinte semmit közepes látásmód rejt el a műszaki alapokból. Különleges formavilágának középpontjában a fekete szelepfedéllel és fényes, bronz motorburkolatokkal látványosabbá tett erőforrás áll, utóbbi már önmagában is mestermunkáról árulkodik.

Ugyancsak az elsőrangú minőségről regél a tovább fejlesztett váz, valamint az áttervezett üzemanyagtartály és lábtartó, s feltétlenül említést érdemel, hogy az új alkatrészekkel sikerült 6 kg-mal csökkenteni a modell tömegét. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg szintén újdonság az — elődmodellnek tekinthető — CBF-hez viszonyítva, és nem hagyták érintetlenül a kerekeket sem. A közepes látásmód keresztmetszetű, elvékonyodó kormány megkönnyíti az irányítást és kényelmesebbé teszi a motorozást, az ülés pedig milyen eszközök vannak a látás javítására sportos.

A CBR feltűnő, kör alakú LED fényszórója és új, folyadékkristályos műszeregysége hasonlóképpen a CBR-ről származik, utóbbi váltófokozat-visszajelzéssel és a felváltások Shift Up esedékességére figyelmeztető lámpával könnyíti meg a gurulásokat. További eltérés a CBF-hez mérten, hogy a maximális fordulatszám immáron nem 11, hanem 12 ezer, s ezentúl kuplungasszisztens, valamint a nyomatékhatároló is szerepel a szériatartozékok listáján. Ezek a vezetést segítő eszközök megkönnyítik a fel- és lekapcsolásokat, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó HSTC pedig minden helyzetben figyel a motorerő biztonságos leadását, illetve a hátsó kerék tapadására.
A CBR elcsavarja a fejeket, ugyanakkor izgalmas, nagy használati értékű motorként szolgálja gazdáját a hétköznapokon és a hosszabb kalandok során. Igazi kiváló minőségű, prémium alkatrészekből összeállított Közepes látásmód, amit élmény használni, és amire büszke lehet tulajdonosa.
