Jövőképünk jellemzői


Egy eszmerendszer, amely magába foglalja a szervezet elképzeléseit önmagáról az általa betöltött különböző szerepkörökben pl.

jövőképünk jellemzői

A filozófia arra a kérdésre ad választ, hogy hogyan gondolkodik a vállalat a körülötte levő világról, szűkebb és tágabb környezetéről, azok viszonyairól, igényeiről. Miután megfogalmazták a cégfilozófiát, mind a vezetésben, mind az egész kollektívában tudatosítani kell.

A Microsoft | Küldetés és jövőkép | Microsoft

A szervezeti filozófia kialakításának jelentősége, hogy ha mindenki egy bizonyos elv alapján cselekszik, akkor a környezet bármely szereplője bármely munkatárssal bármilyen tevékenység során találkozik, egybehangzó, azonos képet kap a cégről. A cégfilozófia kialakítható tudatosan és kialakulhat spontán módon is.

Az egyiptomi piramisok még mindig állnak, ami a rendkívüli stabilitásukat bizonyítja. Sikeresen ellenállnak minden olyan pusztító erőnek, amellyel az építésük elején a létrehozóik számolhattak: szélnek, esőnek, de még a múló időnek is. Ám ha egy váratlan bomba darabokra zúzná őket, akkor a szerkezet nem volna képes visszaállítani magát.

Kidolgozásának mélysége és tartalma vállalatonként eltérő. Típusát tekintve lehet politikai töltésű, a vállalat társadalmi szerepét vagy a vállalati cselekvés vezérelveit meghatározó cégfilozófia.

Gyakorlati megvalósítása demokratikus vagy diktatórikus úton mehet végbe. Vízió jövőkép : a vállalat által felvázolt kívánt, jövőbeni állapotot rögzíti.

Az eladások növekedését szolgáló e-kiskereskedelmi csomagolás

Misszió küldetés : küldetés, melyet a vállalat a jövőben be akar tölteni Mindkettő a szerv jövőjére koncentrál, kialakításának célja a munkatársak elkötelezettségének megszerzése.

Azonban a jövőképünk jellemzői a jövő felé vezető út elejét, a vízió pedig az út végét jeleníti meg. A missziót belső szellemiség jellemzi, belülről fogalmaz meg elveket, a vízió külső személyiségű, a környezet nézőpontját tükrözi. Misszió: a vállalat nyilatkozata arról, hogy mi a létezésének indoka, kiket és hogyan kíván szolgálni és milyen társadalmi értékekben hisz.

Tartalmazza a vállalat által betöltendő szereppel, viselkedési normákkal kapcsolatos törekvéseket, a vállalat belső működését valamint a külső környezettel való kapcsolattartást is.

jövőképünk jellemzői

Alapelemei: cél, stratégia, magatartási norma, vállalati értékek. Jelentősége: ha a szerv tagjai ismerik és elfogadják ezt a küldetést, akkor a munkatársak a szervezetben és a társadalomban is megtalálják helyüket, szerepüket.

A szociális demokrácia szociálpolitikai jövőképe

Ez erősíti önbecsülésüket, értékesnek tartják magukat, a vállalat és a társadalom hasznos tagjának érzi magát. Ha a szervezeten belül végzett munkával valamilyen hasznosat tudnak tenni a társadalom érdekében, akkor lelkesebben fognak dolgozni.

Vízió: kialakításának folyamatában a kommunikációs jövőképünk jellemzői a PR igazgató vesz részt. Lényeg, hogy hogyan tudják elfogadtatni a munkatársakkal a víziót, hogyan tudnak vele jövőképünk jellemzői és hogyan jövőképünk jellemzői beépíteni a munkatársak személyes értékrendjébe.

Magunkról Céljaink és jövőképünk Energiagazdálkodási vállalat vagyunk, de ez a szó önmagában nem fejezi ki azt, hogy mi a célja a tevékenységünknek: jobbá tenni az emberek életminőségét és hozzájárulni a környezet védelméhez.

Jövőképünk jellemzői Alapvető képességekre összpontosító vízió: a szervezet jövőképében azt határozzák meg, hogy a cégnek miben kell erősnek maradnia, vagy erőssé válnia. A váll tevékenységét és pozícióját definiáló vízió: a cég a jövőben milyen tevékenységekkel foglalkozzon, kiknek termeljen, milyen pozíciót töltsön be környezetében. Jelszavas víziók: A versenyre és a versenytársak legyőzésére koncentrálnak.

Minőségmenedzsment | Digitális Tankönyvtár

Canon: Győzd le a Xerox-ot! Képzelőerőre, technikai látomásokra építő vízió: gyorsan változó iparágakban alkalmazzák. Kialakításának folyamata: A vezetőség elhatározza, hogy kialakítják a vállalat jövőképét, s teameket hoznak létre, akikkel együttműködik.

A humanisztikus pszichológia és a pszichedelikumok ígérete

Elemzik a jelenlegi helyzetet, hogy van-e jövőképe; ha van, mi szorul átalakításra. Ezt követően értékelik a különböző javaslatokat, majd döntenek egy alternatíva mellett. Ezt elterjesztik, s tudatosítják először a szervezeten belül, majd a külső környezet számára is.

jövőképünk jellemzői

Utolsó lépésként értékelni kell, milyen volt a fogadtatás.