Jobb látásjavító vitaminok


Répa és a tápanyagok a szemnek

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

jobb látásjavító vitaminok

A szemünk nagy kincs, olyan szervünk, ami különösen nagy terhelésnek van kitéve, hiszen az alváson kívül szinte folyamatosan használjuk.

Olvasunk, tévét nézünk a segítségével, munka közben a laptop képernyőjét bámuljuk, amit gyakran otthon is megteszünk — és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy milyen sokszor nézzük hosszasan az okostelefonjaink és tabletjeink kijelzőjét.

jobb látásjavító vitaminok

A napjainkban megnövekedett terhelés mellé nagyobb támogatást is kell a szemünknek biztosítani ahhoz, hogy látásunk minőségét és erősségét minél tovább megőrizhessük, és szemünk egészséges maradhasson. Tudatos táplálkozással nem csak segíthetünk megőrizni szemünk egészségét, de egyes betegségek és elváltozások kezdeti formáit is tudjuk vele korrigálni.

Vitaminok és tápanyagok a jó látásért

Bizonyítottan jó hatással vannak szemünkre egyes vitaminok. Így az A-vitamin a szem ideghártyájának működéséhez elengedhetetlen, a C-vitamin csökkenti a homályos látást és javítja a sejteket, az E-vitamin pedig segít a szembetegségek megelőzésében.

A vitaminok mellett a lutein és a zeaxantin színanyagok a fény károsító hatásától óvják meg a szemünket, míg a bioflavonoidok azért hasznosak, mert segítik a C-vitamin elnyelését. Ásványi anyagokkal pedig szintén a vitaminok jobb látásjavító vitaminok segíthetjük.

De a szemüveg abban nem segít, hogy visszaforgathasd az idő kerekét, hogy a szemed jobb lehessen, vagy legalább ne romoljon tovább. De van erre egy csodás gyógynövény. Mindenki ezt nézi most!

Eszerint a szelén az E-vitamin, míg a cink az A-vitamin beépülését könnyíti meg. Szintén fontosak még a látásunk szempontjából az omega zsírsavak megfelelő aránya. Ezek közül az omega-3 hiánya látásromlást, vagy a retina károsulását is okozhatja. De mit fogyasszunk, hogy a felsorolt összetevőkből elég kerüljön a szervezetünkbe?

jobb látásjavító vitaminok

Tengeri halak — A tengeri halak teli vannak omega-3 zsírsavakkal, melyek nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedésektől óvnak meg minket, de látásunk megőrzéséért is felelősek. Felszerelés szemészhez, hogy rendszeresen fogyasszunk belőlük, vezessük be a lazacot, a lepényhalat, tőkehalat és társaikat a mindennapokba.

Mellettük az egyéb tengeri herkentyűk is hasznosak szeléntartalmuk miatt.

  • Szemerő és látásjavító vitaminok Szemünk egészségére fokozottan oda kellene figyelnünk, mert éves kor fölött a látás romlásnak indul, de egyáltalán nem mindegy, hogy ez a folyamat milyen ütemben zajlik.
  • Látásjavító ételek | BENU Gyógyszertárak
  • Látásjavítás - Étrendkiegészítők tünetek szerint - Étrendkie
  • Amit az illető a nézőpontból lát
  • Fogideg és látás
  • Látás 4 szülés közben

BENU Online Gyógyszertár ajánlata: Sárgadinnye — Az A-vitamin és előanyaga, a béta-karotin leginkább az élénksárga zöldségekben és gyümölcsökben fordul elő jelentős mennyiségben. A sárgarépa mindenkinek eszébe jut, ha a szemünk egészségéről van szó, de ugyanilyen jó jobb látásjavító vitaminok van rá a sárgadinnye is.

Szezonban együnk belőle annyit, amennyit lehet!

Szemtorna A minden nap elvégzett pár perces szemtorna csodákra képes, a szemizmok rendszeres tornáztatásával lassítható és megelőzhető a szem romlása és különböző elváltozásai. Ugyanezt végezzük el a tükrözött Z betű vonalát követve tizenötször. Ismételjük N betűvel, majd tükrözve. Végül pedig végezzük el M betűvel is a gyakorlatot, tükrözéssel együtt.

Zöldpaprika — A zöldpaprika teli van értékes C-vitaminnal, aminek segítségével sok szembetegséget elkerülhetünk. Ez jobb látásjavító vitaminok vitamin nagyszerű segítség az érfalak védelméhez és antioxidáns hatású.

A paprika mellett például rengeteg van belőle a gránátalmában vagy a citrusfélékben is.

jobb látásjavító vitaminok

Spenót — A mélyzöld színű leveles zöldségek általában nagy mennyiségű luteint és zeaxantint tartalmaznak, a színlátás állapotának meghatározása a spenót is nagyszerű alapanyag lehet a szemünk egészségének szempontjából. Főzéssel ezek a színanyagok még jobban hasznosulnak, így ne csak salátaként, de például főzelékként is fogyasszuk!

jobb látásjavító vitaminok