GBOU látássérült
A fogyatékossággal élő gyermekek oktatási intézményekbe történő társadalmi-kulturális integrációjának szociálpedagógiai feltételei. Segítségre van szüksége egy téma elsajátításában Leírja a speciális nevelési igényű óvodáskorú gyermekek fejlődésének feltételeit az egyéni jellemzőiknek megfelelően, egyenlő kezdési lehetőségeket biztosítva minden gyermek teljes fejlődéséhez óvodáskorban, függetlenül a pszichofiziológiai és egyéb jellemzőktől beleértve a fogyatékosságot is.
A cikk a fogyatékossággal élő gyermekek komplex támogatására szolgál egy speciális korrekciós és oktatási intézményben. Figyelembe veszik a szakemberek kölcsönhatásának leghatékonyabb formáit az oktatási program elsajátítására, a beszéd, a mentális, fizikai fejlődés hiányosságainak kijavítására, társadalmi alkalmazkodásra.

GBOU látássérült A tanulók oktatási, képzési és fejlesztési problémáinak sikeres megoldása érdekében fontos a pedagógiai csapat munkájában egységesség biztosítása, beleértve a pedagógus-defektológusokat, az oktatókat és a speciális korrekciós oktatási intézményben dolgozó egyéb szakembereket: pedagógiai pszichológust, zenei igazgatót, testnevelési oktatót, grafikus tevékenységvezető.
Ezek a szakemberek a speciális nevelési igényű gyermekek sokoldalú nevelését végzik, és szoros együttműködésben gyakorlatilag meghatározzák a korrekciós intézkedések hatását. A tanár-patológus, az oktatási pszichológus és a pedagógusok közös munkája már a fogyatékkal élő GBOU látássérült elsődleges vizsgálatának szakaszában kezdődik.
Az elsődleges felmérés célja a gyermekek beszédének, fizikai és motoros fejlődésének, a kognitív folyamatok szintjének, a különböző gyermektevékenységek kialakulásának, a személyes fejlődés jellemzőinek vizsgálata. A tanári személyzet minden tagja részt vesz a gyermek vizsgálatában. A defektológus koordinálja a szakemberek tevékenységét, összehangolja velük a gyermek pszichológiai és pedagógiai tanulmányainak különböző részeinek formáit és módszereit.
Az egész oktatási év során az oktatási pszichológus nyomon követi a speciális nevelési igényű gyermekek kognitív és viselkedési szféráinak fejlődési jellemzőit. A defektológussal együtt módszertani és didaktikai anyagot választanak; játékok és gyakorlatok, amelyek a vizuális és hallásérzékelés, a beszédfejlődés, a figyelem, a memória, a mentális műveletek, a képzelet fejlesztésére irányulnak.
A patológus és az oktatók munkájában való kölcsönhatás különösen a képzési programok elemzésében és a fejlett és napi tervezésben nyilvánul meg. Ebben a szakaszban a szakemberek meghatározzák a gyermekek javító oktatásának, nevelésének és fejlődésének főbb feladatait, figyelembe véve életkorukat és egyéni jellemzőiket, és felvázolják a munka különféle feladatait a program különböző szakaszaiban. Ez megalapozza a szakaszok közötti kapcsolatok feltárását, meghatározza az osztályok általános témáját, a formák, módszerek és munkamódszerek változatosságát.
A program számos szakaszában átfogó GBOU látássérült állnak rendelkezésre, amelyek megkönnyítik a fogyatékkal élő gyermekek számára, hogy különböző tevékenységekben elsajátítsák az anyagokat, és biztosítja a szóbeli módszerek kommunikációját vizuális és gyakorlati jellegűek.
- 100 teljes gyógyulás víziója
- Látásbetegség táblázat
- A szoba kompozíciós leírása művészi stílusban 3.
A tanár-patológus és a pedagógusok munkájának fontos szakasza a gyermekek beszédfejlesztésének kedvező környezetének megteremtése. Ez azt jelenti, hogy állandóan motivált kommunikációt folytatunk a gyerekekkel, a különböző beszédformák használatára vonatkozó egységes követelmények bemutatását, a szóbeli beszéd GBOU látássérült követését.
Mindez megköveteli a gyermekek szótárának tanárainak jó ismereteit, kiejtési készségeik állapotát. A defektológus javasolja a kiejtésvezérlő űrlap oktatóit, tanácsolja a mindennapi életben használandó beszédanyag kiválasztását, ingyenes játékokat, rendezési pillanatok és tevékenységek megszervezését. A napi munkában a pedagógiai GBOU látássérült, a defektológus és a pedagógusok közötti kapcsolat az, hogy megvitassák a korrekciós intézkedések eredményeit, valamint a szabad tevékenységek, az integrált és integrált tevékenységek, a kölcsönös látogatások megszervezését.
Az állandó közös figyelem vizuális segédeszközöket, vezetett túrákat igényel, ahol az összes tanár erőfeszítéseit is kombinálhatjuk.
A zeneigazgató és a tanár-patológus közös munkájának fő feladatai: A helyes beszéd és énekelt légzés kialakítása, a hang tempójának, erejének és pályájának megváltoztatása; A hallás és a fonémiai felfogás, a zenei fül kialakulása; A hang beszéd kultúrájának fő összetevőinek fejlesztése: intonáció, ritmikus-melodikus oldal; A gyermekek zenei élményeinek gazdagítása különböző zenei alkotások; A fogyatékkal élő gyermekek szókincsének gazdagítása lexikai GBOU látássérült A zene, ének, zenei és ritmikus mozgalmak meghallgatásának fejlesztése.
A zenei rendező alkotja éskidolgozza a zenei tevékenységek megvalósításához szükséges alapokat zenei fül és memória, beszéd légzés, ritmusérzékígy a tanár-patológus munkájának folytatása során a beszédmeghallgatás és a fonémiás felfogás kialakításával foglalkozik.
Erre a célra hagyományos zenei didaktikai játékokat, vokális gyakorlatokat és énekeket használnak. Fontos pontközös a korrekciós munka a gyermekek intonációjának helyes artikulációjának és tisztaságának kialakulása - erre a célra nyelvhajlókat, énekeket, énekeket, magánhangzókat vagy szótagokat használnak.
A látás 47 után helyreállító munka másik területe az ünnepek és a szórakozás közös fejlesztése és szervezése. Ilyen például a matinák, a színházi játékok, a mesék dramatizálása, a születésnapi partik GBOU látássérült a gyermek születésnapi partik stb. A matinák elvégzése a zeneigazgató, az oktatók és a patológus hosszú közös előkészítő munkáját igényli. A forgatókönyvet együttesen tárgyaljuk, figyelembe véve a gyermekek egyéni képességeit.
A patológus feladata a beszédanyag kiválasztása, figyelembe véve az egyes gyermekek beszédképességét: rejtvényeket, verseket stb. A tanár-defektológus előre megfogalmazza az egyes osztályok kifejező olvasását. A zeneigazgató a tanárral együtt kültéri játékokat, vicceket, trükköket készít, megtanul táncokat és dalokat.
A fizikai kultúra oktatójának tevékenysége megoldja a motoros készségek és képességek fejlesztését, az általános fizikai fejlődést, az egészségfejlesztést, amely hozzájárul a fogyatékos gyermekek pszichomotoros funkcióinak kialakulásához.
Az órák során különös figyelmet fordítanak a nyelv lexikai és nyelvtani eszközeinek rögzítésére speciálisan kiválasztott szabadtéri játékok és gyakorlatok segítségével.
A vizuális tevékenység vezetőjének tevékenysége az ujjak és az ujjak finom differenciált mozgásának fejlesztésére irányulkezét. A szakemberek közös korrekciós munkái nemcsak hozzájárulnaktöbb termelési folyamat beszédkorrekció, de a jövőben pozitív hatással vanelőkészíti a gyermek kezét a levelet. Munkás tanáraaz ISO szoros kapcsolatban álla tanár-patológus lexikai témái.
Az órák során bizonyos, a korrekciós program által biztosított nyelvtani kategóriák rögzítettek, ritmikus kíséret kerül felhasználásra: hang, szótag, szó-szó, különböző rejtvények, versek, ujjlenyomatok stb. Így egy speciális korrekciós és oktatási intézmény valamennyi szolgáltatásának szoros együttműködése lehetővé teszi a fogyatékossággal élő gyermekek átfogó támogatásával kapcsolatos problémák hatékony megoldását.
Ennek a támogatásnak a eredménye a fogyatékkal élő gyermekek sikeres szocializációja, a GBOU látássérült életében való teljes részvétel biztosítása, valamint a hatékony szakmai önmegvalósítás a különböző szakmai és társadalmi tevékenységekben.
Irodalom Volkova GA, beszédterápia: tanulmányok. Golovchits LA, Óvodai nevelés Süketpedagógia: hallássérültek előtti óvodások oktatása és képzése: Proc. Nishcheva N. Tanítási kézikönyv. Filicheva, T. Shipitsyna LM, átfogó GBOU látássérült az óvodáskorú gyermekek számára. Szia, kedves olvasóim, már barátok lettek! A téma ma kissé szomorú, de sajnos idõben releváns: azt szeretném elmondani, hogy milyen jellegzetességekkel rendelkezik a fogyatékkal élõ gyerekekkel való munkaszervezés.
Mit kell tenni?
Azok számára, akik nem találkoztak, köszönöm Istent, megfejtem ezt a rövidítést. A HIA kifejezés korlátozott egészségi állapotú gyermekekre vonatkozik. A HVD alatt rejtett GBOU látássérült spektruma széles. Ezek a látás, a hallás, az izom-csontrendszer, az intelligencia, a mentális zavarok és a fejlődési késések problémái. GBOU látássérült, a nyugati oktatási intézmények példáját követve, arra törekszünk, hogy ne védje meg a fogyatékkal élő gyermekeket társaiktól, és próbáljon minél jobban alkalmazkodni az ilyen gyermekekhez nem speciális óvodákban.
Ez lehet egy speciális csoport egy rendszeres óvodában, vagy egy mikrocsoport egy rendszeres csoportban. Nyilvánvaló, hogy az óvodai intézmény teljes személyzete GBOU látássérült fogyatékkal élő gyermekek képzésének szervezésében, a tanártól kezdve és a testnevelés oktatójával végződik.
Minden szűk szakember az egyes gyerekek tanulmányozásán alapuló személyes fejlődési kártyákat készít. Hogyan lehet a fogyatékkal élő gyermek tanulását? Ez a szülőkkel vagy gondviselőkkel folytatott beszélgetéseken keresztül történik, orvosi kártya tanulmányozása és a gyermek fizikai és szellemi állapotának vizsgálata. Csak közös erőfeszítések és kemény munka révén sikerül erkölcsileg, fizikailag és érzelmileg felkészíteni a gyermekeket a középiskolába az érettségi csoportba.
Ön megérti, hogy csak a szülőkkel folytatott szoros együttműködés biztosíthatja a gyermek fejlődését. Ön szerint a fogyatékossággal élő gyermekek beilleszkedése az általános kollektívába indokolt?
Felszerelni a házat
A hiteles szakértők tapasztalataira koncentrálunk A fogyatékossággal élő gyermekek fejlődését illetően a kísérleteket nagy óvatossággal kell elvégezni, ezért azt tanácsolom a szülőknek, hogy több híres szerző alkotásait tanulmányozzák és valódi hatóságot találjanak maguknak.
Ez az, amit az UchMage az GBOU látássérült korlátozásokkal rendelkező gyerekekkel foglalkozó osztályok számára nyújt: "A motoros és motoros készségek kialakulása a fogyatékossággal élő gyermekek éves körvonalazásával" - itt találsz foglalkozásokat, fejlesztési programokat, munkaterveket; "A program részletes tematikus tervezése, szerkesztette L. Az óvodában a szakemberek felkészültek arra, hogy különböző gyerekekkel dolgozzanak, de a szülők soha nem állnak készen arra, hogy a gyermekük fogyatékkal él, vagy betegség miatt válik az egyiké.
Bizonyos tapasztalattal rendelkező tanárként szeretném elmondani, hogy mindig remélem, hogy a GBOU látássérült végül felzárkózik a társaival a fejlődésben, sőt még sokan el is kerülnek.
Szemklinikán Vladikavkaz telefonok
Nem mindig lehetséges, hogy az orvosok és a rehabilitációs terapeuták teljes mértékben helyreállítsák a gyermek egészségügyi lehetőségeit, de reálisan tanítani, hogyan kell teljes életet élni, bizonyos korlátozásokkal.
De ne rejtsd el a gyereket a világból, ne védd meg őt a lehetséges bajoktól. Gondolj bele, hogy felnőttként a gyermeked képes legyen elsajátítani magát a szakmájában és életében. Mi az integrált megközelítés a fogyatékkal élő gyermekek fejlődésére? A GBOU látássérült munka több oldalról történik: A tanár-pszichológus egyéni fejlesztési programokat fejleszt, diagnosztikát, pszicho-profilaktikus munkát végez.
A pszichológus munkája is folyamatosan szoros mydriasis befolyásolja a látást van a szülőkkel és a nevelőkkel, növeli a pedagógusok és a szülők pszichológiai kompetenciájának szintjét. A beszédterápiás munka nem kevésbé fontos a fogyatékkal élő gyermekek számára, mert a beszéd és a fejlődés egymással összefügg.
Навигация по записям
A logopédia diagnosztizálja a gyermekeket, és egyéni programot dolgoz ki a beszéd- és kommunikációs készségek fejlesztésére. A zeneigazgató a gyerekek esztétikai és érzelmi oldalát fejleszti, zenei terápiát alkalmaz a pihenés és a korrekció módjára; A testnevelési oktató minden erőfeszítést megtesz, GBOU látássérült javítsa és megszilárdítsa a gyermekeket, kiválasztva egy szigorúan egyedi gyakorlatok és eljárások sorát; Az egészségügyi személyzet az egészség megelőzése, rehabilitációja, ellenőrzése és ellenőrzése.
Végül a tutor részt vesz a gyermekek átfogó fejlődésében, figyelembe véve az egyéni jellemzőket és képességeket. És bár az oktatási folyamat minden résztvevője nagymértékben hozzájárul a közös ügyhez, de a legnagyobb felelősségi terhet a gondozó terheli. Sőt, sokkal könnyebb írni erről, mint a napi nehézségek leküzdése az óvodáskorú gyermekekkel együtt, akiknek egészségügyi korlátozása van.

Feladatunk, hogy akadályokat teremtsünk minden egyes baba fejlődéséhez, függetlenül annak képességeitől és tulajdonságaitól. Ez egyértelmű egyéni utazást jelent. Az óvodások e kontingensével való munkavégzés módszereinek osztályozása egy másik cikk témája. Egyszerűen azt akartam felvázolni Önnek, hogy a korabeli óvodai pedagógia trendjei milyenek a fogyatékossággal élő gyermekekkel.
Például, amit érdemes megtapasztalni, az az óvodai alkalmazkodási időszak, amit nekünk, gyermekeinknek és szülőknek ajánlunk. A tanárnak anyának, az első barátnak, egy bohócnak, egy új gyermek orvosának kell lennie.
Ha elszalasztja ezt az időszakot, akkor hihetetlenül nehéz lesz, mert a képzés, rehabilitáció, fejlesztés munkája már folytatódik Az GBOU látássérült helyett Tudod, hogy az inkluzív oktatásban tanfolyamokat vettem, mert számomra ez a téma nagyon szoros és érdekes.
A gyermekeink oktatására vonatkozó új megközelítés alapgondolata az, hogy minden gyermek, a képességektől és lehetőségektől függetlenül, értéket jelent a társadalom számára. Mindannyian különbözőek vagyunk, és ez a sokféleség hozza különleges örömet az életünknek, mert annyira érdekes, hogy kommunikáljunk azokkal, akik különböznek egymástól! Ha a gyermekkori minden ember egyenlőnek tartja magát más emberekkel, akkor nem lesz problémája a fogyatékkal élő vagy a fogyatékkal élő gyermekek GBOU látássérült szocializációval Remélem, hogy gondolataim érdekesek lesznek valakinek.
Ha igen, kérjük, ossza meg a cikket a barátokkal GBOU látássérült szociális portálokon, és meghívjon új tagokat cégünkbe! Tisztelettel, Tatiana Dry! Találkozunk holnap!
3. Összetétel – a kedvenc szobám belseje
Az inkluzív oktatás az a folyamat, amelyben valamennyi gyermeket bevonják az oktatási folyamatba és a társadalmi alkalmazkodásba, függetlenül a nemtől, az etnikai hovatartozástól, a vallástól vagy a fejlődési jellemzőktől.
GBOU látássérült befogadó oktatás fő feladata, hogy egészséges társadalmi kapcsolatokat alakítson ki a társadalomban. Az embereknek meg kell tanulniuk, hogyan lehet normálisan kapcsolódni az emberi kultúrák sokféleségéhez, az emberi megnyilvánulásokhoz és az emberi egészséghez.
A befogadásnak lehetővé kell tennie a fogyatékkal élő gyermekek számára, hogy a lehető legnagyobb mértékben integrálódjanak a társadalomba.
Klinika a szemészeti Vladikavkaz hivatalos honlapján - Lencsék September
A fogyatékkal élő gyermekek, akik többnyire családjukkal kommunikálnak, nem állnak készen a felnőttkorra. GBOU látássérült az általános oktatási szervezet az egyetlen lehetőség, hogy a gyerekek tanulhassanak a befogadás módjában, kommunikáljanak más gyerekekkel, és megtanulják a világot. A beilleszkedés annak biztosítása, hogy a fogyatékossággal élő gyermekeket a rendes gyermekekkel együtt az állami program keretében tanítsák, ugyanazokat az ismereteket szerezzék, mint a többi gyerek.
Az egyetlen dolog az, hogy további feltételeket kell létrehozni az iskolákban, amelyek figyelembe veszik e gyermekek egészségi állapotát.
- A szoba kompozíciós leírása művészi stílusban - Felszerelni a házat
- Milyen előnyökkel járnak a látássérült gyermekek
- Miért különböznek a szemek a látásban
- A látás értéke a tanulás szempontjából
- Általános iskola, Tyrnyauz, Elbrus körzet, Kabardino-Balkaria Köztársaság tanár: Mogilevets Tatyana Gennadevna Gratulálunk a nyerteseknek, a nyerteseknek és a résztvevőknek az olimpia következő szakaszának befejezéséig!
Az inkluzív oktatás alapvetően lehetetlen a GBOU látássérült interakciójának megszervezése nélkül. Az ilyen csapatmunka az alábbiak szerint kerül meghatározásra: együttműködés, amelynek célja egy egységes stratégia kidolgozása és megvalósítása a fogyatékkal élő gyermek fejlesztésére és a családja támogatásának megszervezésére.
GBOU látássérült pszichológiai és pedagógiai szakemberek jelenléte az iskolában a fogyatékkal élő GBOU látássérült befogadásához és az inkluzív gyakorlatok megvalósításához szükséges feltétel. A tanár, a pedagógus, a támogató szakemberek kölcsönhatása nem azonnal, és nem mindig válik igazán parancsoló csapatgá, a szakemberek mindegyike megoldja saját, rendkívül speciális feladatait. Az inkluzív gyakorlatokat alkalmazó iskolák tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy a közös nyelv megteremtése nélkül, közös célok meghatározása a gyermek oktatási folyamatba való integrálására, az iskola ebbe az irányába irányuló munkáját nem lehet sikeresnek nevezni.
Milyen szakembereknek kell kísérniük a gyerekeket a képzés során? De szeretném megjegyezni, hogy az iskolában általában egy oktatási pszichológus van több száz diák számára. Ezért az egyik szakember nem képes megbirkózni a fogyatékkal élő gyermekek beilleszkedésével kapcsolatos számos kérdéssel az oktatási folyamatba. Véleményem szerintfeladatokegy pszichológus az iskolában: magyarázata a tanárnak, a gyermek fogyatékkal élő gyermekek viselkedésének bizonyos jellemzőinek iskolai adminisztrációja, annak okai; segítségnyújtás a formák kiválasztásában, a vele való kölcsönhatás módszerei; a gyermek adaptációs dinamikájának nyomon követése; bizonyos nehézségek korai felismerése a gyermekben és szüleiben, a tanárban és az osztály tanárában Szociális nevelő -speciális szakember, aki figyelemmel kíséri a gyermek jogainak betartását.
A szociális és pedagógiai diagnosztika alapján a szociális pedagógus azonosítja a gyermek és családjának szükségleteit a szociális támogatás területén, meghatározza a gyermek iskolába való adaptálásához szükséges segítséget. A szociális pedagógus segíti a fogyatékossággal élő gyermekek szüleit, hogy alkalmazkodjanak az iskolai közösséghez, más szülők körében.
Ilyen szakember segíthet a tanárnak, az iskola más szakembereinek a szülői klub létrehozásában, az iskola internetes oldalának kialakításával, amely a szükséges információkat tartalmazza. Defektológus tanár - korrekciós-fejlesztési munkát végez, amely hozzájárul a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek mentális fejlődéséhez, az oktatási tudományok anyagán alapuló tanulási készségek kialakulásához.
Kisboldogasszony napi búcsú Bátyán
A defektológus diagnosztikai vizsgálatot végez az eltérő fejlődésű gyermekek, valamint a gyermekek különböző okokból, akik nem asszimilálják az iskolai tantervet. A speciális vizsgálat és a dinamikus megfigyelés során más szakemberekkel együtt a defektológus feltárja: - a hallgatók mentális fejlődésének szintje; - a diákok tudományos munkához való hozzáállása, az oktatási motiváció jellege; - tanulhatóság: az iskolás gyerekek segítségére való hajlam, segítségnyújtási típusok ösztönzés, irányítás, tanításhasonló feladatokra való áttérés képessége; - a hallgató hozzáállása a tanár értékeléséhez, az önbecsülés kialakulásához; - a gyermek tanulási eredményei a tanulás szintje és minősége és a tanulmányi módszerek; - munkamennyiség, teljesítmény.
A felmérés eredményei szerint a defektológus, a tanárral, a kísérő tanárral és a logopédussal együtt meghatározza az ehhez a gyermekhez szükséges korrekciós munka terjedelmét és tartalmát, egyéni és alcsoport javító osztályokat folytat, és figyelemmel kíséri a gyermekek fejlődési dinamikáját és a tanulási GBOU látássérült mértékét.
A patológus munkáját egy befogadó osztályban szoros kapcsolatban tartják a tanárral, a kísérő tanárral és a logopédussal. Rendszeresen megvitatják a gyermek osztály- és leckékmunkáját, a tanulási folyamatban tapasztalt nehézségeket és az azok leküzdésének módjait.
A defektológus először megoldja a korrekciós feladatokat: fejlődik gondolkodás, a vizuális és hallás figyelem, a memória, a vizuális-térbeli és időbeli felfogás formálása, az elemzés és a szintézis készségeinek fejlesztése, a gyermek szókincsének bővítése és aktiválása. A tanár-patológus fontos tevékenysége -módszertani segítségnyújtás befogadó osztálytanár az oktatási programok tartalmának a gyermek képességeihez való hozzáigazításában.
A beszédterapeutával, a tanári asszisztenssel tutor együtt a patológus kiválasztja az oktatási munka szervezési formáit, módszereit, tanítási módszereit, amelyek végső soron hozzájárulnak a sikeres szocializációhoz. Beszédterapeuta a szóbeli GBOU látássérült írásbeli ha van diák beszédének tanulmányozása és ezeknek az adatoknak a korhatárral való összehasonlítása alapján - megállapítja a beszédbetegségek klinikai és pedagógiai diagnózisát; - programokat vagy hosszú távú terveket dolgoz ki a beszédterápiát igénylő gyermekek korrekciós és beszédterápiájára; - csoportos és egyéni osztályokat szervez a hallgatók szóbeli és írásbeli beszédének megsértésének korrekciójával a humanitárius ciklus oktatási szakterületeinek programanyagát felhasználva; - egy inkluzív osztály tanárával együtt egy defektológus, egy oktató végez munkát, amelynek fő célja az osztályban a megfelelő beszédrendszer megfigyelése, a diákok szókincsének gazdagítása és rendszerezése GBOU látássérült iskolai tantárgyakkal összhangban, és kommunikációs készségek fejlesztése; - tanácsadási és oktatási munkát végez a diákok tanáraival és szüleivel.
A fenti szakemberek mellett a fogyatékossággal élő gyermek általános iskolai osztályba történő bevonásának folyamatát is aktívan bevonjákbefogadási koordinátor és oktató tanári asszisztens. Ezek az álláshelyek újak az iskolák számára. Oktató tanári befolyásolja a rövidlátást egy olyan szakember, aki közvetlenül a gyermekkel fogyatékkal élő gyerekek az iskolai nap folyamán - elöl és ha van szükség van egyéni osztályokra, a szünet alatt, GBOU látássérült rendszer pillanatok végrehajtására.
A tutor fő feladata, hogy segítse a gyermeket, szüleit, tanárát és GBOU látássérült oktatási folyamat más résztvevőit, hogy alkalmazkodjanak az új környezethez, fejlesszék a tanulási készségeket, az adaptív viselkedés készségeit. A gyakorlatban speciális tanárok, defektológiai tanárok oligofrén pedagógusok, siket-pedagógusok, logopédiaspeciális oktatók, pszichológusok, szociális tanárok stb.
A támogató oktató céljai és célkitűzései. A tutor GBOU látássérült célja, hogy sikeresen vonja be a fogyatékkal élő gyermeket az általános oktatási környezetbe e cél elérése érdekében. Kényelmes környezet létrehozása az iskolának: az iskolához való hozzáférés és az iskolába való bejutás megszervezése; a munkahely megszervezése, szabadidős helyek és egyéb olyan helyek, ahol speciális oktatási igényű gyermek van; különleges rendszer, az oktatási környezet ideiglenes szervezése a gyermek valódi lehetőségeinek megfelelően; dolgozzon együtt az oktató személyzettel, a szülőkkel, a diákokkal annak érdekében, hogy egyetlen pszichológiailag kényelmes oktatási környezetet teremtsenek.
Szocializáció - a gyermek bevonása a peer környezetbe, egy osztály, iskola életébe, a pozitív interperszonális kapcsolatok kialakulásába a csapatban.

Segítség a releváns oktatási programok asszimilációjában, a tanulási nehézségek leküzdésében. Szükség esetén a program és az oktatási anyag adaptálása a gyermek proximális fejlődésének zónáján, erőforrásain, figyelembe véve az egyéni fizikai és szellemi jellemzőket; 3. Szükség esetén más GBOU látássérült támogatása. A különböző szakemberek folyamatosságának és következetességének biztosítása a gyermekkel való együttműködésben.
Ebben az időben olyan helyzet alakult ki, ahol az általános oktatási intézményekben dolgozó szakemberek többsége nem rendelkezik elegendő ismerettel a speciális nevelési igényű gyermekekről. A szakképzettséggel rendelkező szakemberek azonban nem veszik figyelembe a befogadó oktatásban végzett javító és pedagógiai munka sajátosságait. A tanár tanári asszisztens összekapcsoló összeköttetéssé válhat, amely biztosítja a tanárok, speciális tanárok, pszichológusok és más, a gyermek számára szükséges szakemberek koordinációját az oktatási folyamat minden szakaszában.
A befogadás sikere nagyban függ a különböző szakemberek csoportjának együttműködésétől.