Fordított ászanák és rövidlátás


Lazítás a szemgyakorlatok előtt Lazítsd el az egész tested és az arcod. Lazítsd el az állad, a jobb orcát és a bal orcát, a szájat, a felső ajkat, az alsó ajkat, az orrot, a jobb és a bal orrcimpát, a jobb szemet, a bal szemet, mindkét szemet együtt, a jobb szemöldököt, a bal szemöldököt, a szemöldökök közötti részt, a homlokot.

Általános ellenjavallatok a jógához:

Az egész arc teljesen ellazult. Érezd, amint a lazulás továbbterjed. Ellazul a fejbőr, a fejtető és a tarkó is. A lazulás lassan kiterjed az egész testre.

Az Ashtanga jógaiskola óráira történő felvételkor: Az esetleges nemkívánatos egészségügyi hatások miatt nem fogadunk el embereket, akiknek a következő betegségei vannak: Kardiovaszkuláris. Nevezetesen - magas vérnyomás állandó, mm Hg nyomással; szívhibák stb.

Gondolj arra, hogy most a szemedért fogsz gyakorolni, a látóképességed javításáért vagy megtartásáért. Szemgyakorlatok A gyakorlatokat nyitott szemmel végezzük! Szemlazítás percig lazítsunk behunyt szemmel ugyanabban az ülőhelyzetben. Erősen dörzsöljük össze a két kezünket, míg mind a két tenyér egészen felmelegszik. Majd a tenyerünket helyezzük a szemünkre és az arcunkra.

Fejenállás

Érezzük, ahogyan a kéz melege a szemhéjon át az egész fejbe sugárzik. Érezzük a kellemes belső ellazulást. Nyissuk ki a szemünket és nézzünk a tenyér belső, sötét terébe. Addig maradjunk így, amíg ezt kellemesnek találjuk.

Életünk során a testhelyzeteink 99 százalékában a fejünk feljebb helyezkedik el, mint a szívünk állás, ülésvagy esetleg egy vonalban fekvés. Ezen ászanák azok, amelyek kivitelezése során ez megváltozik, és ezáltal számos kedvező élettani hatást fejtenek ki.

Ez az ellazulás nagyon jótékony és hatásos a szem fáradtsága és megerőltetettsége esetén. Naponta többször is végezhető.

fordított ászanák és rövidlátás

Gyakorlatok a szem alkalmazkodóképességének javításához A gyakorlat rugalmasan tartja a szemlencsét és a fókuszáló izmokat. Üljünk kényelmesen törökülés vagy sarokülés és nyújtsuk előre az egyik karunkat.

Az Ashtanga jógaiskola óráira történő felvételkor:

Zárjuk ökölbe az egyik kezünket és a hüvelykujjat nyújtsuk felfelé. Most nézzünk felváltva a hüvelykujj hegyére és egy távolabb lévő tárgyra.

A legjobb ezt a gyakorlatot a szabadban vagy az ablaknál végezni. Mindig olyan messzire nézzünk, amennyire a szem még el tud látni.

Látásjavító gyakorlatok – Tudatos regeneráció

Az ujjunkat fokozatosan közelítsük a szemünkhöz és továbbra is váltakozva nézzünk az ujjunkra és a távolba. További szemgyakorlatok A gyakorlat hatása: segíti a szem egészséges fejlődését gyerekeknél.

Sarvāṅgāsana = gyertyaállás → válltámaszos fordított testhelyzetű jóga ászana elemzés

Javítja a látóképességet, erősíti a szemizmokat. Megnöveli a látótávolságot. A gyakorlat végezhető gyertyával vagy fordított ászanák és rövidlátás túl vakító lámpával.

fordított ászanák és rövidlátás

Nézzünk a gyertyára és közben pislogjunk. Pislogás közben fordítsuk a fejünket jobbra és nézzünk szemmagasságban oldalra. Lassan fordítsuk vissza a fejünket és újra nézzünk a gyertya lángba, ezután lassan fordítsuk a fejet balra és nézzünk szemmagasságban oldalra.

Oldal kiválasztása Eyal Shifroni: A fordított testhelyzetekről A fordított pózok, melyekben — dacolva a gravitációval — a test fejjel lefelé van, kétségtelenül a jóga egyedülálló jellemzői. A két jelentős fordított póz a sírsászana és a vállállás vagy szarvangászana, melyeket minden ászana királyának és királynőjének tartanak. Az életem egy szakaszában a jóga mellett Tai Chit is gyakoroltam, és ezt igazán élveztem.

Állandóan pislogjunk és a fejfordítást még néhányszor ismételjük meg, majd hunyjuk le a szemünket és lazítsunk. Végezzünk szemlazítást. Trátak A trátak olyan jógatechnika, amely javítja a látóképességet, a fantáziát és a figyelemösszpontosító képességet.

A fordított testhelyzet hatása a szervrendszerek működésére

Növeli az akaraterőt és megnyugtatja az elmét. Ez a technika abból áll, hogy a tekintetet egy kiválasztott tárgyra irányítjuk és ezen a ponton fordított ászanák és rövidlátás. Közben a szem ne legyen feszült, hanem teljesen fordított ászanák és rövidlátás. A legalkalmasabb és legkönnyebb a gyertya lángjára koncentrálni. Az égő gyertyát állítsuk kartávolságra, szem- torok- vagy szívmagasságba. Üljünk kényelmesen a gyertya előtt úgy, hogy legalább 10 percig mozdulatlanul tudjunk maradni.

fordított ászanák és rövidlátás

Ehhez jó testhelyzet a szukhászana kényelmes ülés vagy a vadzsrászana sarokülés. Hunyjuk le a szemünket és csendesítsük le a gondolatokat. Figyelmünket vonjuk vissza a külvilágtól. Nyugodtan, természetesen lélegezzünk.

Cikkek hasonló témában

Nyissuk ki a szemünket és irányítsuk a gyertyalángra. Ne pislogjunk, még akkor sem, ha könnyezünk! Figyeljük a lángot: a némileg sötétebb alsó részt, az erősen fénylő középső részt és a szürke csúcsot. Figyelmünket irányítsuk a sugárzó láng közepére és mozdulatlan szemmel, merően nézzük percig. Ezt az időtartamot rendszeres gyakorlással fejlesszük ki! Csukjuk be a szemünket és a belső látásunknál megjelenő lángot figyeljük nagyságát, formáját, távolságát, színétkb.

A JógaKlikkről

A gyakorlatot összesen 3-szor ismételjük, majd hunyjuk be a szemünket és lazítsunk. A trátak gyakorolható a Holddal is. Minél kevesebb ballasztanyagot és adalékanyagot E betűs adalékok! Kerüljük a tartósított, túlfinomított ételek fogyasztását. Lazítás Gyerekeknél, akiknek folyamatosan romlik a látásuk rövidlátás, stb.