Béka nézet
Száznyolcvan millió forintból építettek békamentő alagutakat a 2-es számú főútvonal Parassapusztához közeli szakaszán; a tizenöt terelőrendszer kétéltűek tízezreinek az életét menti meg, sőt a közlekedést is biztonságosabbá béka nézet.

Békaalagút és terelőfal Ópusztaszeren - a kép illusztráció Forrás: greenfo. A telelőhelyükre igyekvő, vagy onnan a tavasszal a vizes élőhelyekre visszainduló kétéltűek ugyanis csak így tudják használni ezeket.

A kétéltűek és hüllők vonulása idején az országúton közlekedőkre is veszélyes volt eddig ez az útszakasz, a vonulásuk közben elgázolt állatok béka nézet csúszásveszélyt okoztak.
Az új autópálya-szakaszok mentén már a tervezéskor számolnak az állatok vonulásával, megfelelő védő- és terelőrendszereket építenek ki.

Békaátjáró sematikus ábra Forrás: knp. Magyarországon az Alföldön a barna ásóbéka, a domb- és hegyvidékeken a barna varangy a legnagyobb számban vándorló faj.

Ha tradicionális vonuló útvonalaikon egy út épült, akkor ezen át kell kelniük — ez hazánkban évente milliós nagyságrendű állat gázolásos pusztulását okozza. Szerencsére ma már egyre több helyen béka nézet olyan műszaki megoldásokkal, így terelőkerítésekkel és átjáró alagutakkal, melyek segítik az állatok vonulását, és persze nem feledkezhetünk meg az állatmentők munkájáról sem: Például a Varangy Akciócsoport Egyesület több béka nézet önkéntese éppen harminc éve végeznek varangymentő munkát Hont és Parassapuszta térségében.

Kezdetben vödrökbe gyűjtve szállították az út egyik oldaláról a másikra az állatokat, később terelőrendszert építettek, ám a sötét és száraz átkelőket nem használták a kétéltűek.